Търсене в този блог

Възходът на номер девет

Здравейте...
Последната книга, която прочетох бе (както се подразбира от заглавието) „Възходът на номер девет”. Книгата е трета от поредицата на Питакъс  Лор –„Заветите на Лориен, издадена от издателство Колибри.
Какво мисля за книгата ще изложа малко по-надолу но преди това ето и анoтацията към нея:

Четири, Шест, Седем, Осем, Девет и Десет – не, това не са печелившите номера от лотарията, а оживелите членове на чуждоземна раса, която продължава да се сражава с подлите могадорци. Номер Четири им се изплъзна, номер Шест им избяга, номер Седем се спаси от разплатата. Те искат да довършат започнатото, но за целта трябва първо да се изправят срещу нас лице в лице. Заедно ще надделеем. Заедно силата ни е непобедима. Но времето ни е преброено…

Всъщност самото резюме не разкрива какво ще се случи в книга... това лично на мен ми хареса. Така изненадите не бяха помрачени.
Самата книга се разказва основно от двама героя – номер Шест и номер Четири. Поделените от тях глави разказват случилото се на героите, изпитанията, през които преминават, битките, които водят и чувствата, които изпитват.
По-малко на брой но има и такива са главите, в който виждаме света обрисуван ни от Питакъс Лор, през очите на Марина (номер Седем.)
Децата на Лориен преминават през наистина много битки с магадориянци, ( злите извънземни с цел да унищожат Земята) битки помежду си, както и с американското правителство. Определено в книгата не липсва екшън, напрегнати ситуации и много, ама много битки. Лично за мен това бе положително, защото не обичам книги с преобладаващи диалози и бавно разбиващ се сюжер. 
Питакъс Лор, който всъщност е авторите Джеймс Фрей и дебютиращият Джоуби Хюз, определено пренасят читателите си в свят на динамика, бързо развитие на действията, умерена драматичност и разнообразие на местата станали център на събитията – Индия, САЩ, Англия...
Шест, Ела, Марина и нововъведеният номер Осем, с когото се срещат в Индия, откриват начин да достигнат до всяка точка на света. Разбира се първоначалната им идея да се съберат всички лориенци се проваля и не само но и води до последици, не по-малко сериозни за геройте.
От своя страна Джон (номер Четири) и дългокосия Девер, (който аз много харесах) водят своите животоспасяващи битки с ФБР, виденията посещаващи ги нощем с главно участие на Сетракус Ра (най-злият извънземен) и собствената си борба кое от двете момчета ще надделее над-другия.
Все още остава неразкрит номер Пет но се надявам и неговият ред на дойде с продължението, за което моля Колибри от все сърце!
В тази трета книга от поредицата се запознаваме с една много по-уверена Марина. Тази нейна промяна ме зарадва, защото в предната книга ми липсваше малко повече характер от нейна страна.
Искрено се раздах на всяко едно преживяване на героите. Имаше моменти когато ми бе тъжно като смъртта на сепана на малката Елла, (номер Десет) срещата на Джон със Сара, (момичето, което номер Четири обича), разбира се драматичният и силен край...
Искрено се радвах на момента когато всички лориенци се събраха. Макар радостта ми да бе и помрачена от мисълта за самият край на книгата.
В категория новопоявилия се герои мога да отбележа и самият Сетракус Ра. Могадориянският водач става част от събитията в края, където се разразява и най-важната битка за децата от Лориен.
Това бе една динамична книга, изпълнена с много наелектризиращи моменти... Вълнувах се много докато следях събитията и имах чувството, че съм там и се боря заедно с Четири, Шест, Марина, Осем, Елла, Девет и Бърки Косар...
И разбира се трябва да отделя един ред и за верният спътник на Джон. Бърки Косър (животно от планетата на Джон) се превърна в един от любимците ми още от първа книга...обикнах го защото знам, че ще бъде с Джон до самият му край, за да го пази.
 Мога да обобщя, че прочетох една динамична книга за борбата на седем извънземни деца да спасят Земята и самите себе си. Силна история, която ме развълнува още с първа книга. Наистина се надявам да излезе и продължението но засега до колкото разбрах това не се очаква скоро...
Недостатъци:
ü Книгата е написана в сегашно време, което малко ме дразни докато свикна.

 Оценката ми е 6 от 6! Напълно заслужени шест звезди...

П.П:
Книгата сега отива при майка ми която е голям фен на поредицата и почти ме изнудваше да я прочета по-бързичко за да дойте реда ѝ! :)



0 коментара:

Публикуване на коментар

Предоставено от Blogger.