Търсене в този блог

Анна в рокля от кръв


Здравейте...
Книгата за която пиша е хорър (ужаси) романа на Кендер Блейк –„Анна в рокля от кръв”, издаден от издателство Сиела.
Започнах тази книга с ГОЛЕМИ очаквания защото наистина съм силно привлечена от противоречивите герой. Имам предвид тези, в които има както добродетели, така и мрак. Не си падам по персонажи, от който се очаква да са хрисими и добрички като герой от филмите на Дисни... Както и да е, тук в тази история имаме достатъчно противоречия за да задоволят желанията ми.
Представям резюмето ѝ и продължавам да разказвам за моите впечатления:

ОЩЕ ЕДНА КЛАСИЧЕСКА ИСТОРИЯ: МОМЧЕ СРЕЩА МОМИЧЕ, МОМИЧЕТО УБИВА ХОРА…

Кас Лоууд е наследил необичайно призвание: Той убива мъртъвци.

Баща му е правил същото преди него, докато един от призраците, по чиито дири е тръгнал, не го разкъсва на парчета. Сега Кас трябва да скита из страната, придружен от майка си – вещица на дребно, и котарака си, който може да надушва призраци, в търсене на легенди и местни предания, по следите на тайнствения свят на мъртвите. Когато пристига в поредния град по дирите на призрак, когото местните наричат Анна в рокля от кръв, Кас не очаква нищо повече от обикновеното: приближи се, прицели се, убий. Това, което открива
обаче, е момиче – призрак като никой друг преди. От смъртта си насам Анна е убивала всеки човек, осмелил се да прекрачи прага на изоставения е дом. И по незнайно каква причина пощадява живота на Кас.

Както вече споделих очакванията ми бяха големи. Прекалено се вълнувах, повлияна от резюмето, коментарите и собствените си необосновани фантазии за бъдещ любим роман. И донякъде тези очаквания се оправдаха но донякъде...
Книгата започва като ни разказва как Тезеус Касио - или Кас накратко - убива призрак-убиец. Историята след това продължава с още добре описани грозни гледки и проблемите до които довежда търсенето на Анна - друг опасен призрак – убиец, забравил да умре наистина.
Относно Кас съм раздвоена –харесвам ли го или не? Може би клоня към Да, заради съркастичният му език и факта, че успя да ме разсмее (това не е по силите на всяка книга) с някой свои изцепки.
Обаче идва и момента, в който се замислям дали това е някой оригинален, запомнящ се персонаж – може би, нали вече казах че го харесвам но все пак тийн хлапак с проблеми не е нещо нечувано и невиждано.
Относно Анна. Харесах я, дори повече от Кас (книгата се разказва от негово лице). Анна бе представена в две светлини: на грозно създание, разкъсващо хора и на мило момиче, станало жертва на зли хора.
Може да се каже, че женските персонажи ми бяха по-симпатични от мъжките в тази книга.
Всъщност целият негативизъм от моя страна дойде от : апатията на Кас към света, използването на определени изрази, който не ми допаднаха – примери няма да дам и това че „Анна в рокля от кръв” се оказа книга не за мен.
Положителното в „Анна в рокля от кръв”:
 Започвам с динамиката, която изобщо не липсва. Имаме често сменяне на действията и повече от един-двама участника. Това е нещо, което аз ценя.
Силните персонажи – да, определено. Както Кас, така и Анна притежават силни характери, упоритост и посвоемо добродетели.
Освен тях двамата участват още не малък брой герой.
- Кармел – красавицата на училището, която ме изненада със смелост, интелект и добрина.
- Томас – типичния аутсайдер. Герой който ми се искаше да е различен. Защото ми се видя толкова неоригинален, че почти няма какво да кажа за него. Но все пак се прояви като добър приятел и смелчага.
- Морфлан –дядото на Томас, също не ми се отличи с нещо особено.
- Майката на Кас – тя ми стана симпатична но също нищо специално.
Последните двама героя участват през цялата книга но рядко и това може би бе причината да не вникна в тях.
Относно сюжета? Ами не зная, да оригинално хрумване да се любят ловец на призраци и призрак - убиец но като цяло всичко ми се стори като преразказ на вече позната история. Не зная, може би аз не вникнах достатъчно или  нямаше в какво точно да се вниква?
Действията се развиват в ново за Кас и майка му градче. Той трябва да се впише докато намери следи за призрака на Анна. Така се сприятелява с най-популярното момиче но това му довежда ревността на бившият (който е спортист, разбира се). До тук нищо което да не съм чела или гледала. 
Историята продължава с ''малко'' смърт на герой и заформяне на групичка с цел да отмъстят за приятеля си. Това само довежда до решението
на  Кас да се справи сам с Анна но разбира се това се оказва непосилно. Двамата (Кас и Анна) завързват някакво приятелство между неговите опити да я убие. Намесват се вещерски ритуали, гледане през кристално кълбо, кошмари от страна на Кас.
Обрати има. Голямото зло се оказва съвсем друг призрак... Всички събития водят до още подробно описание на грозни гледки и добрият край.
Краят бе силен и ми хареса. Най-вече осъзнаването на Кас относно чувствата му към Анна и как тя се жертва за него.
Но за да се стигне до края трябваше да умрат доста героя, брутално при това ама нали книгата бе хорър, аз какво друго очаквах?
Наистина бруталността ми дойте в повече. Най-вече когато се разкри как е загубила живота си Анна. От този момент (около средата на книгата) пожелах да я прочета възможно по-бързо. Не, не защото ми стана много интересно а за да я приключа.
Относно продължението, става ясно, че няма да си го купя.
За почитателите на  хорър книгите, тази ще Ви хареса!
Не съжалявам, че я прочетох, напротив, радвам се. Обичам да обогатявам книжната си колекция с разнообразни книги.
Недостатъци:
ü Не зная какво точно да отбележа защото много неща не ми допаднаха но бих звучала дребнаво за ги изреждам. Просто не бе за мен... поне в този ми период.
Оценката ми е 4 от 6.
Поздрави от едно ‘’малко’’ момиче...

0 коментара:

Публикуване на коментар

Предоставено от Blogger.