Търсене в този блог

Mоите любими поредици:

Започвам с тъжната и вдъхновяваща история на едно момче, чиято съдба е била предопределена в мигa когато му е отнето всичко. Да, става дума за Хари Порът.
От самото начало на първа книга, бях завладяна от драматично-енергичната енергия, която Роулинг ни пренася. В свят на магьосници, злодеи, истински приятели и любов.
С всяка книга, виждах как Хари се развива, пораства... съпреживях с него загубите и се радвах искрено на всеки щастлив момент.
Обичам тази история, макар да се докоснах до нея с много скептицизъм заради многото прекрасни отзиви за нея. По принцип смятам, че книгите с прекалено много положителни отзиви са прехвалени. Тук обаче сгреших и се радвам за това.
Обичал да се връщам към тази пленяваща, драматична, силна история за силата на човек да се бори... поне това виждам аз във всеки ред от поредицата „Хари Потър”.
Недостатъци:
·        Единственият недостатък за мен, бе смъртта на прекалено много любими героя...


Огънят винаги ме е запленявал със своята красота, с танца на пламачетата и най-вече силата да надделява над другите стихии. По същият начин, като пожар ме погълна и света в който ни пренася поредицата „Занаятът” на руският фентъзи автор Алекс Кош.
Прочела съм цялата до момента, поредица, която е за българските читатели само фен превод. Безкрайно благодаря, за който!
В книгите се разказва за свят наречен Елирея, където магията се нарича „занаят” а магьосниците – „майстори”. Там в този непознат свят живее и Зак Никерс – млад, бъдещ повереник на Академията (мястото където се изучава магията или в случая – занаятът).
Обожавам и четирите книги, динамиката в тях, прекрасният начин на автора да забавлява читателите си с несравним хумор,перфектно развити диалози, увлекателно писане, сюжет поддържащ интереса на читателя с тайни и мистерии и идеално изградени герои.
Освен магьосници в книгите от тази поредица може да срещнете –вампири, каменни тролове, обикновени хора, ниши вампири, друиди, необичайни създание, които дори Зак не може да определи...
Книгите поддържаха не само интереса ми с неспирната си динамика и хумор но успяха и да ме накарат да ги обикна!
Можете да ги намерите в „Моята библиотека”... препоръчвам за всеки фен на истинското фентъзи, смеха и книгите изпълнени с богат арсенал от действия.
Недостатъци:
·        Гордо мога да заявя, че аз не намирам такива!

"Стъкленият трон"... обичам книги от подобен характер. Приличат ми на приказки но за големи – с дворци, красиви рокли, балове, принцове орисани с необичайна съдба, зли магьосници или тук зъл крал с магични ключове.
Обичал тази поредица не само защото е точно това, която ме прави най-щастлива. Обичал я заради силните герой, мистерийте и интригите.
Няма как да не се възхитя на Селена Сандотиер. Тя е може би един от най-силните персонажи, които съм чела. Уважавам и обичал подобни персонажи.  И не само силата но и нежността в главната героите ме пленяват. Тази комбинация от крехкост и сила, които Сара Дж. Маас е комбинирала са идеални за Селена – опасна и чаровна.
Относно мъжките персонажи съм не по-малко заинтригувана. Можем да се радваме на Дориян, около който има тайна за неговите способности и Каол, за които мога само да кажа, че вярвам в любовта му.
Стъкленият трон е идеалната комбинация между приказност, фентъзи, любов, интриги и силни герой.
 Недостатъци:
·        Лично на мен ми липсва малко повече характер от Каол.
·        Също бях и леко разочарована от трета книга, заради прекалените описания за сметка на действията.

История, любов и магия! С тези три думи мога на опиша поредицата на Кристен Гир.
По принцип не съм особено голям фен на любовните истории но въпреки това обожавал Гуендалин и Гидиън и тяхната любов. Техните премеждия по пътя към щастието ме държаха в напрежение до последната страница. Е, може и разкритията на семейните тайни, интересните ситуации и забавното писане на писателката също да са оказали влияние върху мен.
Обичам добрата литературна интрига, без нея не може а в тази поредица с това красиво име, има достатъчно от горе споменатата интрига.
Намесата на реални исторически лица и места само ме зарадва повече, защото обичал европейската история не по-малко от художествената литература! Обобщавайки можа да кажа, че обикнах трилогията заради... ами май всичко в нея!
Споменах ли оригиналният сюжет и забавните персонажи като гаргойлът Ксемериус? Обожавам забавно написани книги със съркастични герой...
Недостатъци:
·        Ами... не!

Издателство Егмонт издават едни от най-хубавите книги, това е факт. Поредната тяхна поредица е Пърси Джаксън и боговете на Олимп.
Оригинална, отново написана с хумор и изпълнена с премеждия. Обичал Пърси!  От дете, обичал и гръцката митология. И ето че се случи, двете в едно...
Историята на момчето –полубог е една от най-интересните поредици, макар попринцип да се води за детска литература. То аз всъщност обичал детски книги. Също не по-малко и начина на писане на Рик Риърдън.
Да се върна на Пърси Джаксън  и неговите несполуки. Освен много битки с митични чудовища, разкритието, че е син на бога Посейдон, върху Пърси тегне пророчество от което зависи света на боговете.
Обичам тази поредица заради смелият Пърси, гръцките богове, които обикнах още от училище и самият Рик Риърдън, които успява винаги да ме спечели с книгите си...
Недостатъци:
·        Нито един.

Истинското фентъзи не е само вампири и върколаци... има и дракони! Точно една такава история, за едно истинско приятелство е и следващата ми любила поредица а именно „Наследството” на Кристофър Паолини.
В нея се разказва за борбата, приятелството, загубата и самоизрастването.
Главният герой – Ерагон успява с помощта на своите съюзници и най-обичното си същество, неговия дракон да спасят света, в който живеят.
За мен това е една вдъхновяваща история за това колко се нуждаем от някого, когото да обичаме повече от себе си.
Тук разбира се не липсва и добрата, стара интрига в лицето на не една лъжа и предателства. Но това само помага на главните герои да стигнат до истината.
Вече казах, че обичал романи, които ми напомнят за детски приказки. Този също е един от тях. История за елфи, магия, дракони и злодеи...
Нещо интересно, е че авторът е започнал да пише поредицата още на 15 години.
Също тъка авторът казва, че е бил вдъхновен от българската митология.
Обикнах книгите заради света, в която ме пренесоха и емоциите, с който ме заредиха.
Недостатъци:
·        Да, крaят не ми хареса!
·        Прекалено дългите описания.

Вампири... кой не е чел поне един роман с тези зъбати и толкова популярни герои. Аз поне мога да се похваля с не една зарязана книга с вампири. Това обаче което ме накара да задържа вниманието си върху „Академия за вампири” бе оригиналният сюжет и ... ами разбира се Роуз и Димитрий!
Силна, опасна, инатлива и вярна на себе си и приятелите си – ето как аз запомних Роуз. Обикнах я заради този неин характер и дори завидях на Лиса за възможността да има такава приятелка.
През цялата история бях погълната от разнообразието на местата в който се разбиват действията. Хареса ми и динамиката,  с която всичко се случваше.
Отчаяно исках да разбера как Роуз и Димитрий се събират, защото с тяхната любов успяха да ме спечелят и мен.
Ришел Миид определено знае как за завладява сърцата на читателите си... и да сритва задници с помощта на герои като Роуз!

Недостатъци:

·        Така и не харесах Лиса и нейният чувствителен характер. Беше ме яд на нея, когато Роуз трябваше да страда за да я пречиства от лудостта ѝ.



                                                Поздрави от едно "малко"момиче...


0 коментара:

Публикуване на коментар

Предоставено от Blogger.