Търсене в този блог

7 важни неща за да прочета книга



В този пост ще прочетете, причините поради, които избирам да прочета дадена книга.

1.     Започвам с корицата. Причината да избера да започна с нея, е че първото впечатление за книгата неминуемо се създава от корицата. Когато тя е красива, веднага проявявам интерес към съдържанието. Макар и повърхностен този критерий е важен за мен.
2.     Издателството. Колкото и да е странно първото нещо за което проверявам е не броя страници а издателството. Доверявам се на издателства издали книги, които са ми харесали преди и продължавам да следя занапред в търсена на нови любими романи.
3.     Динамика. Когато действията се развиват бързо, с постоянна смяна на местата и участниците, няма как да остана безразлична към съдържанието на книга.
4.     Диалозите. Мразя дългите и безсмислени диалози, повече и от безкрайните подробни описания. Диалогът в книгите е начинът да опознаем другите герои освен главния, поне така виждам аз целта му. Добре изграденият диалог показва уменията на автора.
5.     Чета предимно фентъзи книги и винаги се очаровам, когато автора писал книгата, има добри митологични познания. Какво имам впедвит? Всички герои във фентъзи книгите са дошли от нечия митология (вампири, феи, русалки, великани... т.н.). Това е известен факт за всеки и когато самият автор също е наясно с това, аз като  читател разбирам и оценявам старанието  му.
6.     Злодея. Не може без него. Едва ли има причина да обяснявам защо?
7.     Разбира се главният герой. Той е същността на кнгата. Не мога да определя кое ми харесва и кое не, поради простата причина че събитията, в които автора е поставил героя, са определящите за неговата същност. Всяка книга разказва различно и поради това две подобни истори могат да бъдат много различни. Същото е и с героите. Обичам когато са противоречиви личности, раздвоени между мрака и светлината (ето защо ми харесва и поредицата Магистериум, точно в целта е J ) но това не означава, че непременно всяка книга с подобно съдържание ще ме докосне като читател. Заключително мога да кажа, че героите,  които са силни, борещи за себе си и тези които обичат, са способни да ме накарат да ги обикна.

Моят списък с причини да чета не свършва, всъщност тези седем са само началото. Не съм ги номерирала по важност или чрез друг критерий. Обичам да чета защото за мен е предизвикателство, което обожавам да преодолявам.


Поздрави от едно ‘’малко’’ момиче...

0 коментара:

Публикуване на коментар

Предоставено от Blogger.