Търсене в този блог

Скълдъгъри Плезънт


Здравейте приятели!
Днешното ревю ще бъде посветено на книгата „Скълдъгъри Плезънт”. Написана от Дерек Ланди и издавана от издателство Студио Арт Лайн.

Гордън, чичото на Стефани, пишеше книги на ужасите. Поне тя така си мислеше - до мига, когато той умря и й завеща имението си. Тогава тя откри, че ужасите в книгите му...ами, не са само в тях. 
Въвлечена в кошмарен свят на вампири, злодеи и Кухи хора, Стефани намира помощ от необичайно място: Скълдъгъри Плезънт, устатия скелет на мъртъв магьосник: Когато всичко отива по дяволите, Стефани има късмет, че не е просто обикновено 12-годишно момиче - а Скълдъгъри има късмет, че вече е мъртъв. 
Дали злото ще победи? Ще спрат ли Стефани и Скълдъгъри да се препират достатъчно за дълго, за да спасят света? 
Едно е сигурно: лошите няма да разберат откъде им е дошло.

За първи път чета книга от това издателство но със сигурност мога да кажа, че по-рано е трябвало да посегна към него или по-точно към тази поредица.
Книгата е очарователна смесица, между богати на събития моменти, забавни диалози, класически за този жанр елементи (и герои) и оригиналните хрумвания на автора.
Разказва се за необичайният екип между дванадесет годишната Стефани и Скълдъгъри Плезънт – детектив, магьосник и най-отличителното, жив скелет. Те двамата трябва да спасят света от заплахата на древен злодей като преминат през редица магични (и не само) препятствия, като вампири, обучени да посичат войни, предатели, древни заклинания и още доста смъртоносни пречки. А по петите им неизбежно ги следва тяхното минало.
Най-отличително в тази книга за мен бе начина, по който е написана. От  началото самият изказ на Дерек Ланди ме грабна и без да се интересувам от сюжета, разбрах че книгата ще ми влезе под кожата.
И това се случи, прочетох книгата на около 3 дни но за моя жалост между тях имаше и такива, през който не можех да се докосна до страниците... а много исках.
Историята не е оригинална но е запомняща се, динамиката поддържа интереса ми от първа до последната глава а самите герой остават следа в читателя най-вече със силните си качества.
Започвам със Стефани. Не е трудно да опиша герой като нея. Защо? 
Защото ми стигат само три думи: упорита, смела, умна. Привиден аутсайдер но всъщност идеален образ за любим герой.
 Скълдъгъри е герой, който няма как да не остане запомнен. Най-вече заради това, че е доста оригинален. В характера му присъствах всички качества за един герой ( в смисъл на героичен персонаж) - интелект, смелост, доброта и мрачно минало. А аз последното, смятам за най-задължително от всички!
Ако харесвате детски фентазита с много динамика, забавни диалози и битки със злото то тази книга е Книгата, която да прочетете.
Определено ще хвърля едно око и на продълженията, които очаквам да са още по-интересни.
Обобщено мога за кажа, че харесах най-много начина по който е написана книгата. Отдавна не бях чела нещо написано интелигентно.
Харесах също и корицата, както и тези на книгите след нея.
В този сайт можете да разгледате разни фен нещица за книги:
http://www.skulduggerypleasant.bg/ 
Крайната ми оценка е 4 от 6!
Недостатъци:
     * Трудно ми е да формулирам мисълта си затова ще го нарека: липса на емоционалност. Има предвид, че не усетих личната емоция на отделните герои.
     * Не мога да определя книгата като оригинална, макар с герой като Скълдъгъри.
     
                                                                  Поздрави от едно ''малко'' момиче...



2 коментара:

  1. Радостта ми от факта, че си започнала с поредицата, е безкрайна!
    Съгласна съм с голяма част от нещата, които споделяш в ревюто си, и смятам, че трябва да продължиш, за да видиш до каква степен "евоюлира" светът на героите, а и самите те. Аз самата определям първата книга като "детска" в сравнение със следващите, които са изпълнени с кървави, ожесточени битки, а и.. самите герои съзряват, Валкирия пораства, става още по-напечено.. Единственото, което не се променя, е уникалният стил на писане на Дерек. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за споделеното мнение. Определено ще продължа с поредицата.Радвам се че героите и самите книги еволюират защото и аз намирам първата за детска но това не е проблем за мен щом книгата е написана така прекрасно. Поздрави и от мен!

      Изтриване

Предоставено от Blogger.