Търсене в този блог

Кралица на кошмара

Здравейте, прочетох втората книга на Кендар Блейк - Кралица на кошмара и нямам търпение да споделя мнението си за нея.

Информация и резюмето на книгата можете да откриете тук.


За тези, които не са чели Анна в рокля от кръв, правя малко обобщение:
Анна е призрак - убиец, на отдавна убито и прокълнато момиче.
Кас е ловец на призраци, който преследва Анна за да я прониже с камата си и образно казано да я убие отново.
Само че Анна Корлов се оказва различна от всеки друг призрак, с който Кас се спречквал и това го кара да се влюби в нея. Но Анна изчезва, жертвайки се за да спаси Кас и приятелите му...
В Кралица на кошмара проследяване именно събитията след изчезването на Анна. В тази книга сюжета е по-добре развит, както и героите. Предният път ми липсваше много откъм характера на главният герой. Докато тук той е изграден напълно. През цялата книга Кас, запазва бунтарското си и саркастично поведение но е обогатено и с голяма доза героизъм, жертвоготовност и все подобни героични качества. Именно те тласкат Кас към решението да спаси Анна, след като тя присъства във всеки негов кошмар или видение, търсеща помощ. Разкъсан от желанието си да върне своята мрачна богиня, главният герой се впуска в търсене на начин да отвори врата към Ада. И както предполага начинанието му, се оказва трудно но не и невъзможно. Заедно с Томас (най-добрият му приятел и вуду вещер) и Кармел (гаджето на Томас и най-популярното момиче в гимназията), Кас прелетява океана и открива начин да спаси Анна но на цена далеч надхвърляща здравият разум.
Книгата беше прекрасна!! Толкова много ми хареса, че май ми стана любимата :) Започва с любовните терзания на Кас, продължава с малко избиване на духове и завърши по най-неочакваният начин. Като през цялото време ме караше да чета без да искам да спра. Сюжета предлага разнообразни събития (нещо което присъства и в предната книга), честа смяна на местата, нови герой и вече познати, които опознаваме по добре.
От към герои отново симпатизирам на женските персонажи. Просто ги харесвам една идея повече, но любимият ми второстепенен герой ще се окаже Томас -страхотен приятел, неочаквано но във втора книга той се сдоби с характер и единствен подкрепяше Кас в лудостта му.



-Трябва да го направя. Не мога да я оставя да страда там, без да съм опитал - преглъщам и стискам зъби. - Обичам я.
-Тя е мъртва.
- За мен това не значи същото като за другите хора."

Но все пак ако не харесвате хорърси, книгата предоставя сладката и странна отдаденост на Кас към мъртвата Анна, необичайното приятелство между него, Кармел и Томас, който нямат нищо общо по между си, мистериозни тайни общества и типичната идеология за побеждаващото добро но малко променено през гледната точна на историята.
За онези на който грозните гледки са им били в повече предната книга, то тук бих казала, че почти не присъстват. Относно предишното ми мнение за оригиналността на книгите или по-скоро липсата на такава, напълно си го промених. За тийн роман си е направо супер различен.
Може би най-отличителното на Кралица на кошмара от предшественицата си е че тук никой не беше жестоко убит. Макар и на косъм всички герой доживяха края а той по никакъв начин не бе подсказан от страниците преди него самия. До последно си чаках вече изградената в главата ми версия на щастливия край но уви отново книга, която не се съобрази с моето мнение. Въпреки това happy end си имаше и то напълно логичен. 
Обобщено: книгата ми хареса много, много... и оправда очакванията, които си бях изградила за самата история.Сладка, мрачна, оригинална, динамична, идеална и малко дразнеща.
Всеки прочел Анна в рокля от кръв задължително трябва да прочете и Кралица на кошмара.
Оценката ми е 6 от 6.


"Тя мина през смъртта, за да ме повика. 
Аз минах през ада, за да я намеря."


Поздрави от едно "малко"момиче...


0 коментара:

Публикуване на коментар

Предоставено от Blogger.