Търсене в този блог

Трилогията Трил


В този пост ще прочетете сборно ревю на книгите Подменена, Разкъсана и Въздигната, част от трилогията Трил. Написана от Аманда Хокинг.

В книгите се разказва за един малък, таен свят на трилове (тролове, които са неразличими от хората, освен с това че имат магически дарби), които скрити от човешките очи, водят своите жестоки битки за власт и надмощие. Насред този хаос едно момиче се оказва ключът към промяната... 

Подменена:
Животът на Уенди е труден още от самото си начало но (както става често) появата на едно красиво момче го превръща в плетеница от нови и още по-трудни ситуации, водещи до красивите порни, на дворецът на Трил. А там облечени в красиви ролки и фалшиви усмивки, Уенди открива истинското си семейство.
От тук на татък, от главната героиня  се очаква тя да се превърне в идеалната наследница на престола, да се впише в малкото общество на Трил и да се откаже от всичко, което всъщност иска. Но както всяка приказва за принцеса нищо не е лесно и точно преди финалът на бала всичко може да се преобърне с гръм и трясък а последиците може да отведат Уенди, далеч по следите на мечтаната любов...

* * *
Разкъсана:
Втора книга се оказа доста по динамична в сравнение с първата. Уенди бе отвлечена, разкри се и голямата тайна за нейният произход, която разясни доста неща в историята на книгата но можеше да бъде развита още от авторката, както и даде шанс да видим част от героите в нова светлина. Появи се и на нов герой - секси маркиз, на име Локи (и с него стана любовен четириъгълник) и продължава с още изненади, част от който нямах търпение да разбера как ще се развият. 
Книгата ни върна от там където свърши предната - двореца на Трил. И до определен етап смятах, че събитията ще се повторят. Уенди отново ще търси Фин (момчето, което харесва) и ще се кара с Елора (майка си) но за моя изненада нещата поеха по нов път и преплетоха героите в нови (политически и любовни) игри. 
 Макар  в тази книга да ми липсваше малко от магията на първата тя ми хареса.


* * *
Въздигната:
И като за финал, в тази книга Уедни се изправя пред най-големите си страхове. Възможността нейното кралство да попадне в ръцете на врага я тласнаха към решения, с който си пролича колко бе израснала героинята само за три книги. Всъщност всички герои показаха, колко се бяха променили. Но на мен лично ми бе най-интересен този четириъгълник, който се заплете между Уедни, Тове, Локи и Фин... макар Тове да участваше на теория. Спрях да харесвам Фин още във втората книга и до към средата на тази тайничко си мечтаех Тове (който ми стана много симпатичен с това, че се превърна в едни от най-добрите приятели на главната героиня) и Уедни да се влюбят и т.н. А за Локи, той ме дразнеше поне до определен етап но пък го харесва много във втората книга. Но останах доволна как се развиха отношенията им.
Като цяло Въздигната затвърди любовта ми към тази трилогия. Книгата бе съвършена с това, че както и другите книги усещах една лекота и същевременно напрежение, предизвикано от нетърпението да разбереш какво ще се случи.Всяко парченце си дойде на мястото, пролича си колко много бяха израснали героите и ме накара да поискам да прочета още книги от тази авторка и с тези герои но няма... затова пък краят на тази книга бе едни от най-хубавите, които съм чела.



Обобщено:
Оценката ми и за трите книги е 6 от 6. Малко трудно навлязох в историята, която впрочем ми се стори много добре разпределена в отделните книги. Причината може би бе в това, че авторката като че ли бе наблегнала на отношенията между героите. Или поне по този начин аз видях нещата именно, защото това най-силно привлече моето внимание. Всяка книга се справи отлично с това да бъде различна от предната но и да запази лекият начин, по които се разказват наистина сериозните теми, който книгите засягат. Някак си историята за принцеси, кралства и магични способности ме накараха за забравя, че в книгите има и повече.
Ако си търсите леко и приятно четиво, което да ви развълнува и отвлече в света си... ето ви едно предложение :)


Поздрави от едно "малко"момиче...

2 коментара:

  1. Винаги с недоверие съм подминавала книгите, мислейки, че не са нищо особено и ако им отделя от времето си, то то ще е загубено. Но ревюто ти ми разколеба мнението и мисля, че някой ден все пак ще инвестирам в тях! Супер си ги представила :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :) Ще се радвам да ги прочетеш и най-вече да ти харесат както на мен :)Заслужават си...

      Изтриване

Предоставено от Blogger.