Търсене в този блог

Червена като кръв



Здравейте, приятели!

Днес в това ревю ще се опитам да ви споделя мнението си за книгата на Сала Симука, а именно Червена като кръв.
                                       

   Повече за книгата, може да откриете тук.


Преди да започна, с това колко много ми хареса тази книга, а тя действително ми стана любима, ще поясня че това не е точно ревю, защото колкото и да се опитвах да напиша такова, не ми се получаваше... затова реших просто да ви изброя нещата, които ми харесаха и тези който не ми харесаха като отделни точки.


*  * *

1. Историята: В книгата се разказва за момиче - Лумики - чиито живот се обърква доста когато случайността я сблъсква с огромна сума окървавени пари... а те довеждат до редица от опасни случки, запознанства и разкрития. 
Историята е интересна смесица между драма, тийн роман и криминале... като това определено ме впечатли и пренесе в един доста различен свят на престъпления и напрежение.

2. Обстановката: Действието се развива в студената Финландия, в малко градче където привидно всичко е покойно, но именно това се оказва една от най - голените заблуди, с които се сблъскват героите. Иначе книгата не само разказва за студената и жестока зима  в Скандинавите,  но и чрез Лумики разкрива мислите и чувствата на момиче, криещо в себе си множество страхове и отминали болезнени спомени.

3. Героите: В началото не харесвах Лумики, мислейки я за поредният герои от типа на затвореното момиче от гимназията, което в последствие ще открие себе си и мястото си. За мое огромно щастие тази книга нямаше нищо общо с това клише и пое в съвсем различна насока. Лумики демонстрира характер, интелигентност и сила, но не по типичният за повечето героини начин. Привидно затворена, главната героиня впечатлява със различните черти на доста добре изграденият си характер.
Освен главната героиня, книгата е богата на второстепенни герои. Едно от нещата, което ми хареса много бе как авторката е отделила глави за тях, в които ние читателите да проследим и техните мисли и емоции, впечатления и притеснения. Освен това като цяло за мен присъстваха всички необходими персонажи, като при това всеки имаше своята ясно изразена роля в историята, без да се превръща в пълнеж между интересните и важни части от сюжета.

4. Качества като роман: Макар да започвах тази книга няколко пъти преди окончателно да я прочета (поради читателки застой, не заради книгата) винаги успяваше лесно да ме потопи в историята си. Написана по приятен, леко необичаен, но открояващ се начин. Много комфортна за четене и възприемане. За мен спада към категорията мрачни, меланхолични и леко странни книги, който аз  много обичам. Хареса ми, че книгата бе къса, но наситена с действие, с добре изграден край, поддържаща напрежението. Нещо интересно бе че авторката насищаше редовете с мисли и съвети  в житейски план разкриващи повече за героинята, но и абсолютно приложими и верни. Както и присъстваха интелектуални препратки. Като с едните се подчертаваше острият ум на главната героиня, а с другите нейната затвореност и страх от света, който я заобикаля. 
Освен това романът е написан в трето лице, а аз винаги оценявам това като огромен плюс.

5. Въведение и Епилог: Много харесвам книги, в които присъстват въведението и епилога, затова и го отбелязвам като отделна точка, не към четвъртата. Това показва както умението на автора като писател, неговото старание но и създава рамка на историята, която според мен придава по - красив и интересен детайл. 

6. Красивата корица, толкова много я харесвам, че бих я окачила в рамка на стената.


7. Книгата е базирана на историята за Снежанка, макар аз лично да открих много малко прилики. Идеята е интересна, а имената на тази и всяка следваща книга са прекрасни, както и тематично подбрани.

8. Не харесах: Главите с ретроспекция, който не харесвам не само в тази книга, но във всяка друга. Винаги си мисля, че може и без тях макар да знам добре, че са важни за сюжета.


* * *



Макар и разпокъсано, се надявам да съм предала всички достойнства на Червена като кръв. Прекрасна книга, която категорично нареждам сред любимите си романи.

Различна, но и типична. Емоционална история със студен привкус за живота, грешните решения и техните последици.
Оценка: 6/6




Поздрави от едно малко момиче...


0 коментара:

Публикуване на коментар

Предоставено от Blogger.